Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, February 25, 2015

Pesan anak saudara saya...

"Iman jangan berubah. Nanti sunyi keluarga kita. Nanti kalau iman berubah tak best. Tentu bila bising kena marah..."
 
Itu pesan anak saudara saya. Dia beritahu saya kelakar dan suka berjenaka dan pelik. Syafik adik kepada Najib. Dia gemuk sikit dan suka menjawab mulut kita secara terus terang.
 
"Iman umur 45, tapi Iman selalu hidup gembira dan mahu orang lain pun gembira... Kalu umur Iman 50 pun Iman macam ni" Balas saya kepadanya.
 
Saya sangat sayang kepada nak-anak saudara saya. Kalau boleh saya tidak mahu mereka disentuh duka. Jangan jadi macam saya yang disimbah duka...
 
Namun pastilah setiap insan diduga. Tak kan terlepas walau seorang...
 
Semasa saya memandu di lebuhraya, saya terfikir pesanan anak saudara saya tersebut.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home