Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, September 2, 2014

Angry Wife Syndrome*

Saya terkedu sebaik sahaja dia marahkan suaminya di hadapan orang ramai. Di hadapan tv LED dan LCD. Saya beralih ke belakang sebab rasa malu melihat muka suaminya. Namun isterinya terus meninggikan suara dengan nada memerintah menunjukan jari ke arah sebuah LED.
 
Tidak sanggup saya melihat kejadian itu saya terus ke tempat peti sejuk.
 
Kejadian ini berlaku di ECM minggu lepas, kebetulan saya mahu membeli sebuah LED. Tidak terduga dapat lihat drama sebabak yang dipentaskan secara langsung di hadapan saya. Teruk betul perangai isterinya. Tidaklah patut dia marahi suaminya di khalayak ramai hanya kerana sebuah LED.
 
Bengis sungguh isterinya. Isterinya mahu membeli tv yang berharga RM1700, manakala suaminya mahu beli yang harga RM1399. Drama tersebut juga ditonton oleh beberapa orang yang berada di situ...
 
Saya rasa tidak patutlah seorang isteri memarahi suami di hadapan orang ramai hanya semata-mata mahu kehendaknya dituruti. Kalau nak marah sangat tunggulah bila sampai di rumah... Berbalah bergomol pun tak apa...
 
Saya terus hilang selera nak beli LED, saya terus ke tempat nasi ayam...
 
* The common habit that all married women develop. A tactic used by wives for centuries to intimidate their husbands into getting their way. He he he

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home