Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, August 10, 2011

seksibani.blogspot.com

Ramadhan ini saya tidak banyak menulis, saya banyak berangan (berangan jenis keagamaan) dan membaca blog kawan-kawan (yang ada di antaranya saya tak kenal pun). Tabik spring saya terhadap blog-blog yang tak henti-henti menulis. Tidak berhenti berkongsi cerita...
Sekarang boleh dikatakan setiap orang ada blog. Ramai sebenarnya boleh menulis. Masing-masing ada daya penariknya yang membezakan antara satu sama lain. Antara blog yang saya selalu singgah untuk tahu isu terkini ialah blog http://seksibani.blogspot.com/
Blog seksibani ini agak berlainan sikit daripada ribuan atau jutaan blog di muka bumi ini. Blog ini pada pendapat saya blog jenis tema berat sikit, namu tema berat itu ada sinis jenaka ringannya. Penulisannya nampak simple tetapi ada benda atau isi yang `tersirat' di dalamnya.
Penulisannya santai tetapi perlu dikupas dengan matang oleh minda kita sebab selalunya ada `sebaliknya' di sebaliknya....bukan sekadar baca. Kalau kita perhatikan, ada posting-posting yang penulis nak beritahu kita selain daripada paparan cerita tersebut.
Saya rasa blog ini temanya agak kritis dari segi pemikiran. Ia bukan blog remaja yang nak cari glamour atau jenis blog nak `market'kan diri supaya orang minat kat kita. Blog ini juga bukan blog dairi diri macam blog saya (yang macam `rojak', he he he).
Di blog ini tak ada tag `kami dah kahwin 2 tahun, 3 bulan, 4 hari dan dua saat", juga tak ada gambar buat peace dengan tangan, tak ada gambar karpet dan pokok (blog saya la tu, he he he), tak ada gambar anak atau suami/isteri. Blognya macam rencana minda gitu.
Saya pun tidak tahu siapa penulis misteri ini sebab blognya tak ada biodata lengkap. Saya buka blog ini selepas saya buka blog sahabat maya saya di blog http://adieachim.blogspot.com/
Namun apa yang penting penulisan beliau menggerakan minda saya. Saya harap suatu hari sebelum saya meninggalkan alam blog, saya mampu menulis dan berkritis seperti penulis blog ini.
Jan: Selamat menyambut ramadhan untuk seksibani.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home