Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, August 24, 2011

Rahsia Hati -Datok Sharifah Aini (Edaran semula)








Ini adalah album edaran semula Datok Sharifah Aini dalam bentuk CD. CD pertama bertajuk Rahsia Hati (1982) dan CD Harum Dalam Kenangan (1981), ia mula diedarkan pada bulan Jun lalu. Saya sudah memilikinya.
Bagi saya daripada album Harum Dalam Kenangan melahirkan 2 buah lagu evergreen iaitu `Terbang helang' dan `Mawar putih untuk mama' yang sering kita dapat dengar pada hari ibu. Manakala daripada album Rahsia Hati, lagu yang menjadi evergreen ialah `Putus Kasih' dan `Rahsia Hati".
Datok Sharifah Aini berutung kerana dia merupakan mempunyai paling banyak miliki lagu evergreen. Atas sebab itulah album ini diformatkan dalam bentuk CD untuk diedarkan semula. Dulu saya pernah lihat album ini dalam bentuk piring hitam di rumah tok key saya (ayah kepada ayah saya).
Bagi saya penyanyi yang popular tidak semestinya memiliki lagu yang malar segar sepanjang zaman. Lagu yang sedap didengar mungkin sekejap sahaja selepas itu ia menjadi layu dan mati di telinga kita. Atas sebab ini Datok Sharifah Aini sangat beruntung kerana dia popular dan banyak miliki lagu malar segar.
Jan: cintaku evergreen...(pulak dah)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home