Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Saturday, August 13, 2011

Lelaki tunjuk badan...

Saya berpendapat akibat daripada perubahan gaya hidup yang bermula dengan perubahan cara berfikir, menyebabkan semakin ramai orang lelaki terutama golongan muda suka menunjuk-nunjuk akan badan mereka. Maksud saya bentuk badan mereka yang menarik akibat daripada penjagaan yang rapi dan berdisiplin.

Kalau saya lihat dalam majalah, semakin ramai golongan muda semakin `berani' menonjolkan bentuk badan mereka. Tertanya-tanya saya, adakah mereka tak makan nasi? Tentu mereka menahan lapar kan? Jimatlah duit. Namun tentu untuk mendapatkan badan seperti itu perlukan duit juga. Malah khabarnya mereka berbelanja besar untuk mendapatkan susuk tubuh badan seperti itu. Untuk membeli alat senaman dan pil-pil kesihatan.

Saya tertanya juga adakah perempuan sekarang sudah mementingkan bentuk badan lelaki juga? Adakah perempuan sekarang sudah seperti lelaki yang suka menyoroti/menikmati bentuk badan perempuan?

Semalam selepas saya berbuka, saya masuk bilik tutup pintu rapat-rapat (takut mak tengok). Saya berdiri telus lutsinar di depan cermin panjang. Saya mahu melihat bentuk badan saya, perubahan bentuk badan saya akibat berpuasa. Saya lihat tak ada perubahan besar kecuali perut saya nampak semakin buncit dan bulat!.

Jan: Mungkin saya kurus sedikit tetapi perut tak nak mengecut, he he he.






No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home