Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, May 19, 2011

Hati seorang janda...

Kata manusia yang paling tua hidup di muka bumi ini ialah " Saya suka buat hal saya sendiri, saya tak suka campur urusan orang lain". Itu saya transelit ikut bahasa Melayu. Umur dia 114 tahun, orang Brazil.


Saya sedikit terpukul di atas pernyataan tersebut sebab saya suka cara hal orang, he he he. Pun begitu tujuan saya bukannya untuk papar hal negetif orang, saja bercerita untuk diambil ingatan. Yang buruk dijadikan sempadan...sendiri punya fikirlah.

Saya pernah banyak kali kena aniaya, skripnya boleh buat filem... Mungkin sebab itulah saya selalu ada kecenderungan memihak kepada yang nampak tertindas. Setakat ini saya tidaklah menggunakan blog ini sebagai tempat saya menyerang balas. Saya percaya ada hari ahad, adalah isninnya. Ada hari rabu, adalah khamisnya...maksud saya adalah pembalasannya. Tuhan maha adil (saya libatkan tuhan).

Memang dia menangis-nangis di meja saya. Saya rasa bersalah pulak. Saya cuma tanya " Sejak kena cerai dek laki awak, awak ingat tak ke laki awak lagi? Masa mana awak paling ingat?.

Dia beritahu dia ingat laki dia tiap-tiap hari, paling ingat bila waktu senja...dia rasa pilu. Masa dia terangkan pada saya, dia tak semener mener menangis.

Setahu saya dia diceraikan lapan tahun dulu bila laki dia kawin lagi dengan budak UKM, masa tu laki dia sambung study...

Jan: Mengapa dia menangis? Kan lapan tahun peristiwa itu berlalu? 8 tahun...

1 comment:

Unknown said...

As salam...saya suka baca coretan awak..malangnyer saya tak boleh follow..ermm tidak adakah di sediakan bahagian follower kat blog ini?..saya nak join...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home