Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, May 19, 2011

PRTO: Kisah benar

Ini PRTO (Perihal RumahTangga Orang), Kadang-kadang saya rasa saya ni macam kaunselor tak bertauliah. Tempat orang curah perasaan. Ceritannya begini...

Minggu lepas saya terima sms daripada isteri kawan saya. Saya dah delete sms tersebut tetapi saya masih ingat apa yang ditulisnya. Dia beritahu dia sudah ajak suaminya (kawan baik saya) ke pejabat agama. Katanya suaminya tersebut mengabaikan tanggungjawab berrumahtangga. Saya tidak tanya pulak abai zahir ke batin...

Saya tidak pernah jumpa isterinya, tetapi isterinya selalu juga sms saya, katanya suaminya selalu sebut pasal saya. Saya yakin tentu penyebutannya mengenai hal baik-baik. Dia mungkin rasa selamat sebab suaminya berkawan dengan saya... (silap besar tu, he he he. saya taklah baik memanjang).

Kawan saya baik, baik dari segi bersahabat. Maksud saya dia memang tak menyusahkan atau menipu orang, jauh sekali dengki. Malah suka menolong kawan, contohnya dia pernah menolong saya semasa saya diganggu oleh senior semasa di zaman persekolahan (dia sepak senior tersebut). Dia selalu menolong kawan lain juga, itulah yang saya beritahu kepada isteri kawan baik saya. Dan isteri kawan baik saya beritahu dia tidak nafi katanya" kalau hal kawan-kawan rela mati, tapi hal keluarga tak ambil tahu...".(pulak dah).

Di pihak kawan baik saya, kawan saya tidak pernah beritahu hal buruk isterinya kecuali isterinya suka berleter. Mungkin lelaki begitu kot, tidak mencerita hal isteri kepada orang lain sama ada buruk atau baik. saya pun taklah beritahu isterinya ada sms dan cerita hal dia. Saya tak nak dia malu pulak, biarlah saya yang malu, he he he.

Cuma dalam sms-sms terakhir ni dia kian galak bergurau kalau bini dia selalu meragam dia nak kahwin lagi satu!

Jan: Ke kawan baik saya tu dah ada calon? Tengah mabuk?

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home