Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, December 24, 2019

Kisah sebuah lukisan di Eng Lai Furnishings Sdn. Bhd, Kuantan.

Saya dan lukisan yang saya minati.

Saya suka lukisan.

Jadi hujung minggu lepas saya berbesar hati menemani seorang kawan ke Eng Lai. Beliau bekerja di KL, namun mahu membeli lukisan untuk rumahnya di Kedah.

Beliau telah berkenan dengan sebuah lukisan namun tidak membelinya kerana lukisan itu tidak muat untuk di bawa ke Kedah menggunakan keretanya. 

Dia kelihatan hampa.




Saya pula berkenan dengan sebuah lukisan yang digantung. Cantik bagi pandangan mata saya. Cantik dan ringkas. Ada warna merah dan sedikit biru. Ralit saya menatapnya...

Kalau gantung di dinding, disuluh cahaya lampu tentu menarik. Saya tidak mampu kerana harganya beribu ringgit.

Saya rasa lukisan ini paling cantik di bangunan Eng lai tersebut. Bila saya melihatnya terus saya rasa jantung saya berdebar-debar. Jantung saya suka akan lukisan tersebut.

Tiga hari lalu saya ke klinik, saya jalani pemeriksaan ECG, kata doktor degup jantung saya perlahan...


Kalau perasan, ada warna biru sedikt di lukisan ini


Walau bagaimanapun saya berbesar hati kerana dapat ambil gambar lukisan yang cantik ini.

Sedih rasanya berpisah dengan sesuatu yang cantik, tetapi tentulah harga lukisan ini di luar kemampuan saya.

Saya hanya mampu menatap lukisan ini dan tersenyum. Semoga lukisan ini berjumpa dengan tuannya yang menghargainya, bukan hanya kerana mampu membelinya untuk diperlihatkan...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home