Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, December 9, 2019

Pusat membeli belah SOGO dan pencuci muka Eversoft



1. Pada tahun-tahun 90an, SOGO merupakan pusat belibelah yang terkenal. Terkenal di seluruh Malaysia.

2. Gambar saya bersama rakan tersebut kalau tidak silap dipukul pada tahun 1994, pada usia saya 24 tahun.


3. SOGO adalah syarikat Jepun yang pada masa itu berantaian di beberapa buah negara. Bayangkan bangunannya besar dan ada air terjun di dalamnya!. Luas giler.

4. "Minggu ni kita jalan-jalan ke SOGO nak?" itulah mungkin kata-kata yang terkerap diucapkan oleh kami para pelajar pada masa tersebut.

5. Dalam gambar tersebut saya memasukan baju saya dalam seluar. Zaman tersebut saya tidak miliki perut, jadi saya selalu masukan baju dalam seluar apabila ke bandar. Ramai juga begitu dulu... Sekarang perut saya buncit. Kalau letak baju di dalam seluar, kepala talipinggang pun tak nampak. He he. Ini lawak.


6. Saya tidak beli banyak barang pada masa itu kerana sebagai pelajar budget saya hanya RM10 sehari. Cuma saya ada la beli album Sharifah Aini di SOGO apabila dapat duit pinjaman. He he he. Terima kasih kepada kerajaan BN dan rakyat.

7. Dahulu duit pinjaman termasuk yuran pengajian, bayaran asrama, dan duit saku lagi. Sekarang dah sangat lain, pinjaman yuran pengajian pun tak dapat 100%.

8. Kawan saya yang tinggal di KL beritahu SOGO masih lagi beroperasi. Maka beberapa bulan lepas saya telah pergi SOGO untuk membeli minyak wangi Dunhill dan lain-lain.

9. Teringat pula kenangan zaman pelajar, nak beli pencuci muka eversof yang berharga RM9.90 pun fikir 10 kali.

10. Saya berterima kasih kepada tuhan, keluarga dan saya sendiri. Memang tepat kata-kata bidalang, berakit-rakitlah dahulu, bersusah-susahlah dahulu...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home