Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, June 26, 2018

Taring Mahathir

Saya membesar dengan pemerintahan Tun Mahathir Mohamad. Saya amat bangga dan mengagumi sikap dan tindakan beliau dalam banyak perkara dalam membawa negara Malaysia ke arah kemajuan. Perkara ini tidak boleh dinafikan oleh sesiapa.

Sekarang Tun Mahathir kembali menjadi perdana menteri Malaysia. Orang yang sama kembali dalam situasi yang berbeza. Zaman sudah berubah. Dulu zaman rangka ayam 90 sen seekor, kini zaman sebelah rangka seekor ayam RM2.50. Sengaja saya ambil analogi rangka ayam sebagai perubahan masa. He he he. Saya peminat rangka ayam.

Pada masa dahulu perhitungan politik Tun Mahathir Mohamad dikuatkan oleh parti UMNO, MCA, MIC dan lain-lain parti kompenan BN. Namun kini Tun Mahathir tidak sekuat dulu kerana partinya tidak sekuat PKR dan DAP. parti beliau hanya kecil dalam PH. Bukan semua kehendak hati beliau, beliau boleh laksanakan. Itulah yang sedang bermain difikiran orang seperti saya.

Tentu ada sesuatu yang sangat mahu beliau mahu  lakukan, kata dan laksanakan tidak dapat beliau laksanakan.

Apabila taringnya sudah tiada, kedudukannya dalam bahaya. dan mencari jalan selamat adalah yang terbaik. cuma adakah jalan selamat itu boleh menyelamatkan bangsa melayu di bumi sendiri?


Hasil carian imej untuk PH dan mahathir
Add caption

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home