Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, May 14, 2018

Pokok Manggis sudah berbuah (29 April 2018)


Pada suatu petang saya menyapu daun-daun berguguran di bawah pokok manggis saya, tiba-tiba saya nampak macam kelopak bunga di bawah pokok manggis saya. terus saya mendongak melihat mana buahnya.

Wah!

Buahnya hanya sebiji dua sahaja. Manggis saya sedang belajar berbunga.

Dan pokok yang berbuah ini adalah pokok yang selalu bercakap dengan saya sebab ia paling dekat dengan rumah. Saya pernah meminta pokok ini supaya berbuah. Bukan main saya merayu. Tolonglah berbuah.

Maka saya akan merayu lagi kepada pokok-pokok lain pula.

Memang betul orang tua-tua cakap kita kena bercakap dengan pokok supaya berbuah.

Tetapi pokok di dalam hutan macam mana pula boleh berbuah?

Imej yang berkaitan
2010

Masa terus berlalu...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home