Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 16, 2018

Hebatnya isteri zaman sekarang!




Terbaru seorang kawan saya sudah bercerai. Kenapa? Kenapa asyik kawan saya sahaja yang bercerai? Kawan-kawan orang lain di Malaysia tidak bercerai ke? 

Penceraian itu tidak diketahui ramai walaupun sudah ramai mengetahuinya (pelik ayat ini). Saya adalah orang-orang terakhir yang mengetahui penceraian ini. Maka jangan tuduh saya membawang! He he he. 

Sudah lama saya tidak mencara hal rumahtangga orang.

Sudah lama juga saya tahu isu rumahtangganya diperkatakan orang secara diam. Oleh kerana kawan saya ini baik, semua orang bersimpati dengannya. Termasuk saya. kita tahu dia seorang yang baik.

Dalam hati, saya terus mengutuk bekas suaminya secara langsung. Walaupun tidak pernah berbual mesra, saya tetap mengutuk lelaki itu kerana tidak bertimbang rasa dan tidak mengenang budi...dan pengorbanan. Tapi segala kutukan itu dalam hati sajalah.

Isteri-isteri zaman sekarang hebat-hebat. Yup, perempuan zaman sekarang hebat-hebat. Ramai sudah mengalahkan lelaki. Mereka boleh jadi ketua dan pikul tanggungjawab keluarga. Kita boleh lihat spesis ini. Dan kita boleh lihat songsangnya rumahtangga mereka.

Saya kupas yang positif sahaja, malas nak bernegatif. Maksud saya suami mestilah berterima kasih atau rasa beruntung kerana punyai isteri yang handal ini. Yang boleh hidup tanpa banyak pertolongan dari seorang yang bergelar suami. Malah `seluar dalam you, I beli!"

Tetapi yang negatifnya, kesenangan akan membuatkan sebelah pihak mungkin alpa... Suami akhirnya lupa sebab isteri berupaya dan handal.

Dalam rumahtangga suamilah yang kena handal, kena bertanggungjawab atas keluarga dan isteri. Semua orang tahu ahal ini.

Saya isteri yang macam mana? Saya suami yang macam mana?

Abang Jan: Tepuk dada tanya selera...

Hasil carian imej untuk indipendent women
Add caption

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home