Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, February 17, 2011

Orang tua...



Semalam saya `terjumpa' dengan bekas pelajar saya, sekarang dia sudah di semester akhir. Dia kelihatan sangat berbeza dengan semasa saya mengajarnya dahulu. Bukan lagi kurus keding dan lusuh. Mungkin dia sudah pandai bergaya. Atau...saya yang rabun?
Semalam saya tidur pukul 3 pagi. Saya ralit menatap gambar saya masa muda. Boleh tahan juga... he he he saya perasan. Saya bergeliat kiri kanan di atas katil bersaiz queeng tersebut. Saya tatap muka saya lama-lama di gambar-gambar tersebut...dan ada cermin muka di sebelah saya. Saya cuba bandingkan (eh penyakit baru ke ni?, orang malam-malam sembahyang taubat ke, tahjuk ke, ni menatap muka kat album! Huh! Apa nak jadi...).
Saya masih mudah kah? Atau saya tua? atau saya semakin tua? Mana ada orang semakin muda kan? Saya berdialog sendirian.
Rata-rata orang tua memiliki rupa bentuk fizikal yang berbeza daripada orang muda. Saya lihat mereka kelihatan kurus, memiliki kulit yang berkedut seribu, berambut putih atau perak. Mereka bongkok sedikit... Emmm mereka tidak menarik walaupun berduit.
Masa kita handsum duit tak ada, bila handsum kita dimamah waktu duit ada, pelik hidup ini...
Dahulu cikgu biologi tingkatan 5 saya beritahu orang tua badannya kurang menghasilkan sel-sel baru. Kalau dihasilkan pun berkualiti giffen (rendah).
Kalau saya tua apa yang tinggal yea?
Jan: sekeping hati yang suci baik dan mulia dan kedut seribu itu adalah seribu mawar! (sekadar menyedapkan hati le tu...)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home