Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, February 28, 2011

Antara hujan dan airmata...


Selebat hujan yang turun
Mencurah membasahi bumi
Tidak selebat hujan
Di dalam jiwaku

Sehebat halilintar
Membelah langit yang kelabu
Tidak sepanas petir
Yang membakar hidupku

Ohhh… hujan..
Di antara airmata ku
Menitis laju
Bersama pilu pilu

Ku cuba menghapuskan
Kenangan waktu silam
Namun bertambah membara
Rindu yang ku sekamkan

Semakin aku mencuba
Semakin terasa siksa
Inikah yang kau tinggalkan
Untuk diriku ooh..
Kasih

Semakin ku cuba
Semakin terasa siksa
Inikah yang kau tinggalkan
Untuk diriku ooh..
Kasih



Setiap insan pernah merasai rindu. Insan normal akan merasainya. Saya sudah cuba untuk menggambarkan rasa rindu itu dengan himpunan kata-kata puitis tetapi gagal. Saya mahu mendefinasikan rasa rindu di blog ini agar ia dapat menggambarkan secara keseluruhan apa yang kita rasa, pernah rasa... gagal lagi.
Rasa rindu membuatkan kita sedih, rindu kepada seseorang membuatkan kalau ada sayap sudah pasti saya terbang mencarinya (walaupun saya jenis gayat orangnya). Saya akan terbang tinggi kerana saya rindu... tetapi saya tidak ada sayap, tidak ada kereta hanya ada motor sahaja pada masa itu...
Lirik pilihan saya yang kedua adalah lirik lagu Antara Hujan dan Airmata. Lirik ini membuatkan saya menitis air mata semasa pulang dari kerja pada suatu petang yang mendung kemudiannya disulami hujan lebat dan ribut petir......(harap jangan menyampah, teruskan pembacaan anda kerana skirip hidup kita berbeza). Air mata saya jatuh kerana saya sangat rindu, saya sedih, saya teringatkan dia sangat-sangat...
Saya menyapu muka saya kerana bibir saya terasa masin. Apabila hujan lebat mula turun, saya berhentikan motor di tepi jalan saya mengelap muka saya dengan tangan. Saya mengelap air mata saya yang ada... di antara air-air hujan yang merintik di muka saya... saya rindu. saya tahu tuhang sedang melihatnya, dan saya mahu tuhan tunjukan kebenaran (pada masa tersebut).


Cover kaset

Lagu ini dipetik daripada pokok (album) solo studio terakhir Sudirman... Ada banyak lagu lara di dalamnya. Semasa di sekolah menengah dulu saya ada membelinya dalam bentuk kaset. Saya harap ada usaha mengeluarkan rakaman asal dalam bentuk CD, kompilasi-kompilasi tak main lah kan? he he he.

Antara lagu-lagu dalam album ini...


1.Abadi Di hati
2.Aku Temanmu
3.Antara Hujan Dan Airmata
4.Bercanda Di Pasiran Pantai (Anita Sarawak)
5.Bintang Kejora
6.Di dalam Sepi Itu
7.Di Hari Persandinganmu
8.Gerhana Di Hatiku
9.Kelana
10.One Thousand Million Smiles.


Jan: Senang je nak faham lirik tu...suruh orang yang paling kita sayang tinggalkan kita, apa yang kita rasa selepas itu adalah apa yang lirik ini cuba ceritakan. He he he senang je kan?

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home