Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, October 30, 2017

Forum Pasca Bajet Negara 2018 : Satu Analisis - 02 November 2017

1. Minggu ini saya terlalu sibuk untuk ada ruang menganalisis Budget 2018.

2. Minggu ini saya suka lakukan kerja yang tidak serius, tengok wayang, tengok Gegar Vaganza dan pasang perabut Ikea.

3. Pun begitu sebagai pendidik, saya tidak boleh pekak telinga pasal budget.

4. Dalam hidup saya, sudah banyak kali saban tahun saya analisis budget. Sebenarnya bukan saya yang analisis tapi saya menyelami analisis pihak lain. Saya buat analisis yang ringan-ringan sahaja.

5. Setiap orang mengharapkan budget yang menolong mereka, tetapi kerajaan bukan seperti rumahtangga. setiap keputusan bertema besar dan berat. bersifat nasional.

6. Budget bagi sesetengah orang adalah `periuk nasi' mereka, manakala bagi sesetengah orang budget adalah `hala tuju' negara.

7. 2 November ini saya akan hadiri Forum Pasca Budget Negara 2018: Satu analisis, di INTAN.

8. Saya akan cuba memahami intipati budget tersebut dan mengambil kira pandangan-pandangan pakar.

9.Saya mesti serius!




No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home