Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, January 18, 2017

Hujan petang semalam..., dan aiskrem konekto, buat sementara waktu dan kali ini...

Image result for falling leaf


Petang semalam hujan, saya lihat debu-debu merah yang berterbangan jatuh ke bumi. Begitu juga berguguran daun yang berterbangan jatuh dek basah hujan. Di tempat pakir kereta saya tertanya-tanya "Apakah pengakhiran hidup aku...?

Saya rasa sayu...(pulak dah).

Suasana hening mengelilingi dan memagari gelora saya... Bila bumi kering, bukan bunga yang layu saja jatuh berguguran... `jatuh' juga rasa ria saya...


Image result for aiskrim cornetto


Saya tidak mahu melayan perasaan kerana ia hanya membawa saya ke alam merana.

Saya cepat-cepat berlari anak menuju ke kereta saya. Malangnya bukan kereta saya. Bukan saya sahaja pakai Myvi putih atas dunia ini. He he he.

Untuk menghilangkan sedih saya, saya singgah di supermaket. Beli aiskrem.

Buat sementara waktu rasa kedukaan hidup itu akhirnya dapat diubati dengan aiskrem...

Buat sementara waktu dan kali ini...hu hu hu.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home