Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 6, 2009

Grill oh grill

Akhir-akhir ini persoalan grill rumah menjadi isu nasional kepada otak saya. Perangai manusia yang tidak elok menambahkan kos dalam hidup kita... Mungkin kerana saya tiada duit maka saya berfikiran begitu, atau memang pemikiran saya itu boleh diambil kira...?
Tujuan saya buat grill demi keselamatan sahaja, bukan nak cantik atau nak menunjuk-nunjuk. Saya rasa ramai yang buat grill rumah mereka demi keselamatan (walapun hakikatnya taklah selamat mana kan? hehehe. kalau dia nak masuk boleh je...). Dan yang ada duit lebih sedikit akan buat yang elok dan cantik, sehinggalah mencuri tumpuan orang apabila melihatnya...
Saya berhajat nak buat yang simple-simple sahaja, sebab tak ada duit lebih. Walaupun simple harap dapatlah buat yang agak kukuh... Kalau ada duit pun grill kenalah sama dengan standard rumah, jangan nanti orang kata `mahal tali pada beruk'...
Masyarakat kita ada yang terdiri daripada pencuri, perompak dan perogol. Dan dalam isu ini jangan pula menunding kepada warga asing, warga kita pun 2 kali 5 sahaja. Demi keselamatan kita perlu grill. Dan harga grill bukannya seribu dua kan...?
Itulah yang saya maksudkan iaitu sikap manusia yang tak elok/jahat menambahkan kos kepada kita. Tak semena-mena kita kena pasang grill... Padahal duit seribu dua tu boleh kita beli keperluan lain untuk naik rumah kan?
Jankaulu: Hatiku ini telah lama ku grillkan...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home