Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, April 17, 2024

KENAPA SAYA SUKA POKOK?

 Saya beli pokok baru. Saya tak ingat nama pokok tersebut. Tapi tak apalah, saya mampu. (he he he).

Saya suka tanam pokok kerana bagi saya pokok adalah harapan. Harapanlah buat kita suka hadapi hari esok.

Akarnya bermakna kita kena teruskan hidup. Akar adalah kekuatan hidup. Kita kena terus ke depan. Jangan mati. Maka saya faham apa yang Aina Abdul ingin sampaikan dengan berbaju akar tersebut.

Daunnya yang tumbuh segar menyatakan akan ada nilai tambah dalam hidup...pucuk baru adalah perubahan...ke arah bijaksana dan matang.

Apabila pokok tumbuh dan capai kematangan, ibarat hidup kita yang stabil. Stabil membawa ketenangan.

Dan ketenangan adalah hasrat hidup kita. Kan...?




No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home