Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, April 20, 2021

Saya cuma berhenti merisik khabar

Saya rasa luka saya tidak sembuh. Saya jangkakan melalui masa ia akan sembuh dan menjadi parut. Namun ia tidak sembuh kerana dapat saya rasakan pada sudut hati saya yang paling dalam, sunyi.

Selepas bersahur saya mendengar lagu `Merisik khabar', dan saya sedar sudah hampir 4 tahun saya berhenti merisik khabar...

Terkapar-kapar 'ku kelemasan
Sakit dilambung ombak kerinduan
Di dalam tidur di dalam jaga
Diburu oleh mimpi yang serupa
Mengapa aku jadi tidak menentu
Keranamu?
'Ku menyusuri jalan berliku
Membiarkan hari-hari berlalu
Tiada salam tiada pesan
Memaksa diri untuk melupakan
Namun wajahmu bermain di mataku
Tiap waktu
Malamku suram siangku kelam
'Ku kegelisahan
Mencari-cari jae mana pergi
Harga diri ini?
Bertanya 'kan berita merisik khabar
Mendengar cerita melaluinya
Kau kuhampiri tiap hari
Bersama luka di hati
Mengapa aku jadi tidak menentu
Keranamu?
Malamku suram siangku kelam
'Ku kegelisahan
Mencari-cari ke mana pergi
Harga diri ini?
Bertanya 'kan berita merisik khabar
Mendengar cerita melaluinya
Kau kuhampiri tiap hari
Bersama luka di hati

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home