Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, February 26, 2018

100 Tahun Sekolah Kebangsaan Kampung Raja (SKKR) 1916-2016



Sebelum ke sekolah menengah, tentulah kita bersekolah rendah. SKKR merupakan sekolah rendah yang selalu ada di hati saya. Saya amat bangga kerana berpeluang bersekolah di sini. Hutang budi dibawa mati.

Sudah ramai cikgu saya meninggal dunia. Yalah, saya pun sudah hampir berumur 50 tahun. Saya teringat cikgu Aziz yang mengajar saya jadi pengakap yang berdisiplin. Bila jadi ahli pengakap barulah saya rasa hidup saya ini ada tujuannya. Al Fatihah untuk cikgu Aziz dan cikgu-cikgu saya yang telah tiada. Hanya tuhan boleh membalas jasa mereka.

Tahun-tahun 70an adalah tahun yang sangat indah. Lagu di radio sedap-sedap, dan walaupun tak ada banyak barang dan pilihan, RM10 boleh beli banyak barang. He he he. 




Balik bercuti tempohari saya berpeluang untuk turut serta dalam majlis sambutan 100 tahun SKKR. Saya dapati sekolah ini telah dipenuhi dengan bangunan-bangunan sekolah. Saya juga nampak kesungguhan cikgu-cikgunya menjalankan sambutan ini.



Saya berdoa semoga sekolah ini terus melahirkan pelajar yang bagus pada masa hadapan...

Oh ya, saya sertai juga senamrobik pada pagi tersebut...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home