Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, April 29, 2016

Comel lagikah kita pada masa tua nanti...?

Tidak ramai wargaemas yang saya jumpai kelihatan menarik dan bergaya. Rata-rata kelihatan selekeh dan hodoh, seolah dunia sudah tidak lagi menyediakan tempat bagi mereka. Betulkah majoriti kata apabila kita tua kita akan semakin tidak menarik dan jadi hodoh.

Apatah lagi bila sudah bersara mereka tidak berdisiplin. bangun pagi ikut suka dan tidak berpakaian kemas dan berkelakuan seolah tidak tahu apa yang hendak dibuat. Ini disebabkan mereka tidak lagi bekerja.

Saya harap saya akan sentiasa vouge walaupun sudah jadi wargaemas. Pada masa itu nanti, masyarakat Malaysia akan lebih bagus, saya akan dilayan dengan mesra di mana-mana kaunter dan dalam beberapa hal saya hanya perlu bayar separuh sahaja... Saya harus berfikiran positif sebagai warga emas.

Hidup ini banyak sangat sepak terajangnya (yang orang agama panggil cubaan atau dugaan dari tuhan). Sebab itulah kita sentiasa kena bertabah hati bila berhadapan dengan pelbagai karenah manusia. Dan saya percaya kerjaya saya sebagai tenaga pengajar juga menyumbangkan saya kepada menjadi lebih cepat tua...

Saya harap saya akan terus comel pada masa tua, kemas dan semakin bergaya. Namun yang paling saya harap ialah mempunyai kesihatan yang baik dan tenang selalu...

Hari ini hari lahir saya yang ke 46, syukur saya masih lagi merasakan saya gagah seperti kuda liar yang muda, sihat dan bebas.

Abang Jan: Selamat hari lahir untuk diri.






Gambar hanya hiasan...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home