Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, July 6, 2010

Dia berani...

Kejadian ini berlaku sudah lama semasa saya amat muda dan amat remaja. Seorang kawan baik saya yang suka bercakap, mengkaji dan arif benar mengenai perempuan telah tidak semena-mena membeli sejambak bunga mawar. Dia terus memberikannya kepada seorang gadis yang agak manis yang ada berdekatan kami.
Kejadian itu berlaku di hadapan saya apabila kami sama-sama berjalan-jalan makan angin nak tengok orang meraikan hari konvoi.
Kejadian itu berlaku dengan pantas dan saya tergaman. Dia amat tangkas meninggalkan saya terpinga-pinga meluru ke gerai bunga membeli bunga mawar dan terus menuju untuk diberikan kepada gadis tersebut. Saya perhatikan mukanya bahagia amat. Dan gadis itu pula menerima bunga mawar yang merah menyala itu dengan senang hati. gadis itu sporting dan tidak gabra. Tidak semua orang lelaki yang memberikan bunga inginkan seks sebagai imbuhang, ada juga segelintir benar-benar ingin menghargai keayuan gadis kan?.

Sehingga ke hari ini saya tidak mempunyai keberanian untuk memberikan hadiah sebegitu. Kalau saya suka kepada seseorang saya akan pendam sahaja hingga ke final year, hingga bila dia datang konvoi bawa tunang dia...he he he.
Saya anggap kawan saya sangat berani dan tidak hairanlah 3 tahun selepas itu pada hari konvoi kami, kawan saya perkenalkan tunangnya yang cantik, orang Kelantan. cantik, ayu, kulit putih dan licin macam epal, dan hidung mancung. Terdetik dalam hati, bertuah sungguh kawan saya tersebut... Kawan saya tidak berapa handsum sangat tetapi punyai keberanian dan skill memikat. dia memang jenis menghargai perempuan, rela dan berani menerima perasaan dan memberikan perasaan.

Saya pula walaupun agak handsum (perasan lebih!) lebih rela memberikan hadiah coklat atau buah. Semasa hari sahabat di UM dulu saya sudah pesan awal-awal kepada sesiapa yang nak berikan hadiah supaya pilih coklat atau buah, bukannya bunga. Saya siap beritahu mereka bunga bukannya boleh dimakan ( mungkin sebab itulah saya tak ramai kawan semasa di UM, he he). Saya entah apa-apa... Namun adakah sebenarnya saya takut jika menerima bunga?

Jan: Sebab bunga adalah lambang komitmen..., apatah lagi sekuntum mawar merah...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home