Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, June 24, 2010

Buang sampah daripada kereta...

Semenjak saya ada berkereta saya tidak pernah buang sampah terus daripada kereta ke luar. Saya sediakan sebuah plastik di dalam kereta. Namun tekad di hati sebolehnya malaslah nak buat sampah dalam kereta.

Sikap orang kita suka buang sampah merata termasuk buang keluar daripada kereta. Main campak je tanpa rasa bersalah. Tempat paling banyak sekali ialah di kawasan trafik light. Kat sini rupa-rupanya jadi pot buang sampah sambil menunggu lampu jadi hijau.



Saya pukul gambar ni di Bandar Kuantan...



Saya selalu perhatikannya, ada sesetengahnya ambil kesempatan buang sampah. He he he. Sikap ini tak bagus sebab ia mengotorkan bandar atau kampung kita...


Jan: Memang la ada pekerja yang kutip sampah itu...tapi...huh!

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home