Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, November 28, 2018

Apa yang boleh diberikan oleh sebuah senyuman

“Smiling is the best way to face every problem, to crush every fear and to hide every pain.”

Saya dapati kebanyakan manusia yang saya jumpa, jarang tersenyum. Mereka seolah ada dalam dunia mereka sendiri dan seolah tidak mahu memberi...walaupun dengan sebuah senyuman.

Jarang saya lihat orang tersenyum walaupun duduk sendirian. Sesiapa yang tersenyum sendirian mungkin dilabel tidak siongmang (tidak sihat pemikiran).

Senyuman membawa aura positif yang ada pada diri kita yang kita tidak perlu membayarnya. Senyuman mengalihkan pula aura positif itu ke kepada orang lain.

Dalam banyak hal orang tersenyum kerana bahagia atau pasrah. Untuk bahagia kita kena redha. Bahagia itu apabila kita redha, ia tidak ada sangkutan dengan duit, dan harta...

Hari ini saya tersenyum redha melihat kekangan atau had-had saya dalam kehidupan. Wah, saya tidak sehebat orang lain...he he he.

Namun saya tersenyum kerana ia hanyalah satu had daripada ukuran yang beribu... saya terenyum kerana sebenarnya apa yang kita perolehi dalam hidup ini adalah sepenuhnya daripada apa yang kita sebenarnya telah berikan...

Jadi saya tak akan tuntut lebih lagi, saya janji.


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home