Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, October 23, 2008

Musibahkan kepada orang lain...? Huh!

Apabila semakin dekat dengan tarikh menghantar carry mark, semakinlah kita jadi tidak rasional, tak menentu. Serba salah dibuatnya. Duduk minum, tidur baring pun teringat kertas bertimbung, markah tak `key ing' lagi...sedangkan muka penyelaras dah mengalahkan Along...



Kuiz yang bertimbun tak dimarking lagi?, Peratusan kedatangan tak dikira lagi. Alamak kertas budak hilang! (padahal tersalah letak, he he he' Kes begini sering terjadi pada saya). Ada lagi student yang tak bentang rupanya!. Sesak nafas saya dibuatnya.



Dan kadang-kala ada-ada saja yang menimpa. Deman la, sakit tekak la, anak meragam la (bagi yang kawin ada anak), bini `mecok' (bagi yang ada bini) la, suami mintak duit lagi (padahal baru beri kelmarin sebab katanya nak makan KFC) dan pelbagai lagi (yang kadang-kadang di luar bidang kuasa kita nak mengawalnya).


Ditambah-tambah pulak dengan ragam pelajar. Ada yang tak buat kuiz tiga la (padahal notis dah tampal). Bila call dah balik kampung rupanya!. Kuiz tak ambil nak balik kampung! (pada hal bila siasat gi Cherating dengan boyfreng...huh!). Ada tu katanya Aki dia meninggal la dan pelbagai lagi.


Ada kes kertas kerja tak hantar, pas tu datang mengadu (dengan muka macam perempuan mari period) yang dia je kononya buat kertas kerja tu, group member yang lain tak beri kerjasama (pulak dah). Dia yang saja buat (sebab tu tak siap-siap, he he he).


Namun kena ingat, `musibah' yang menimpa kita tu jangan kita `musibahkan' kepada orang lain pulak...


Ya lah kalau sakit deman memanglah kita tak dapat elak. Tapi kadang-kadang mungkin kita tak buat persedian lebih awal tulah yang buat kita naik deman, he he he.




jankaulu: Teringat dulu selalu berlumba dengan Kamal sapa siap dulu carry mark. Berlumba positif tak apa, kan. He he he.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home