Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, October 14, 2022

Kalau saya ikutkan hati, mata saya akan menangis setiap hari...

Setelah bertahun tak menerjah blog cik man.. tiba-tiba teringat kembali di mana saya terjatuh hati pada tulisan cik man..

Pernah juga terjumpa cik man di tmg muadzam.. tapi masa tu blur sekejap.. macam ku kenal, tapi siapa.. dah balik rumah baru teringat.. ooo ni penulis jankaulu.. apa kan daya sudah terlambat.. macam mana boleh terjumpa blog cik man.. sebab nak cari pusat servis kereta rasanya.. tapi terbaca kisah perjalanan air mata.. sakit yang sama mungkin.. ada juga kononnya nak kenal dengan cik man.. rupanya ada mutual friend.. rasa malu pulak, terus tutup rapat.. pernah juga ingin bertanya pada kenalan tersebut.. tapi terpaksa lupakan hasrat.. siapa lah saya..
Ada lagi kisah di belakang tabir.. tapi malu & kelakar nak diceritakan..
Apa-apa pun.. saya harap luka cik man akan sembuh.. saya harap cik man akan terus menulis..
Jarang-jarang..
Kadang-kadang..
Saya akan terus membaca tulisan cik man..

Ps: ini kali ke3 saya menulis komen di ruangan cik man.. kalau masih tak lepas/ tak keluar komen ni.. mungkin ini yang terakhir..

Rzzz


Terima kasih kerana menulis seperti di atas.

Sebenarnya saya jarang menulis sebab pasti pembaca jemu membaca lara hati saya. Dan kini saya sudah berumur 50 taun lebih. Pastilah ia sesuatu yang kelakar dah hodoh untuk dibaca.

Namun hakikatnya saya masih ingati semuanya seperti semalam baru berlalu. malah semalam saya masih lagi mimpi jumpa dia. Dan dia seperti selalunya...pentingkan diri orang lain berbanding saya. Dan pagi ini saya harung kesedihan itu.

Hanya kematian agaknya mampu hapuskan rasa ini...

Kalau saya ikutkan hati, mata saya akan menangis setiap hari... namun biarlah hanya hati...


1 comment:

Anonymous said...

LoVe PoeM

I think someone
Is praying for someone
I think I can softly hear
A love poem that was silently written
It clearly flies over to you
I hope it reaches you before it’s too late

I’ll be there, behind you when you walk alone
Singing till the end, this song that won’t end
Open your ears for just a moment
I’ll sing for you, who is walking through an especially long night

Once again, in your world
A star is falling
The silently shed tears
Are flowing here
In my silent heart that has lost all words
I hear a voice like hearing a memory

I’ll be there, behind you when you walk alone
Singing till the end, this song that won’t end
Take a deep breath
I’ll sing for you, who forgot how to cry out loud

(So you can walk again)
I’ll sing
(So you can love again)

Here I am, watch over me
Singing till the end, I won’t ever stop singing this song
On the day your long night is over
When you lift your head, I’ll be right there

#saya doakan cik man akan temui kedamaian hati.. ketahuilah ada seseorang, mungkin 2,3 orang yang mendoakan kesejahteraan cik man dari jauh..

~Rzzz~

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home