Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, February 4, 2022

Penyanyi lama

 Kebanyakan suara penyanyi baru biasa-biasa saja, saya lebih suka suara penyanyi lama.

Jadi bila nak dengar lagu, memang la saya cari dengar lagu-lagu lama.
Tutup mata dan sebelah telinga pun kita tahu itu suara sapa. Suara Kak Pah berbeza benar dengan suara Kak Uji atau Kak Peah. Apa lagi Kak Nita.
Memang penyanyi dulu suara mereka sekaligus trademark mereka.
Satu lagi penyanyi dulu nyanyi penuh penghayatan. DJ Dave kalau menyanyi lagu sedih, suaranya meruntung perasaan saya, seolah dia sendiri pula yang ditinggalkan kekasih (padahal saya yang ditinggalkan, he he he.



Penyanyi baru saya dah tak fokus mana, telinga saya dengar kalau 10 orang nyanyi, sepesen jea tone suaranya…
Tapi penyanyi baru bagus dari segi teknik nyanyian, tapi tulah saya bukan nak dengar teknik, saya nak dengar suara…he he he.
Mungkin saya pun orang lama…

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home