Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, November 18, 2021

Betul ke hidup kita?

Saya tertanya-tanya juga, betul ke saya ini? Kalau saya buat perkara yang tidak betul...sedarkah saya akannya?

Bila saya dengar cerita-cerita tak betul mengenai orang-orang lain. Cerita yang membuatkan saya ambil kesimpulan `salah dah tu apa yang mereka buat,. Tapi tentulah mereka tak sedar apa yang mereka buat. Kalau mereka sedar dan buat juga tentulah mereka bodoh atau jahat orangnya.

Tapi kalau mereka tak sedar...akan adakah orang yang  nak menyedarkan mereka?

Macam kitalah, kalau kita salah adakah kawan-kawan di sekeliling kita akan tegur?

Dan lebih tertanya-tanya lagi adakah kita akan dengar teguran tersebut dengan hati yang terbuka?




No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home