Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, September 23, 2012

Jam G Shock

Sekarang saya tengok banyak pelajar saya pakai jam G Shock. Pernah dengan tak malunya saya tanya pelajar saya `ori ke?

Semasa saya menuntut di UM dahulu saya beli jam kat Petaling Street, RM18. Saya pakai 2 tahun lebih. Tak rosak-rosak. He he he.

Tahun ini saya ada beli juga jam G Shock. Harganya lebih RM600*, walaupun plastik dan nampak kodi jea tapi mahal bagi saya. Saya beli jam ini di Kota Bharu. (* Harga yang dipaparkan adalah untuk ingatan dan kegunaan saya pada masa akan datang,dan bukan untuk menunjuk2)



Saya cari dalam internate, Kikuo Ibe ialah orang yang menghasilkan jam Casio G-Shock. Mula mengorak langkah membuat penyelidikan mencipta jam tahan gegaran ataupun tahan hentakan. Bermula apabila beliau menghadapi masalah jam yang selalu rosak. 


 Yang saya beli...

Ibe mula membangunkan projek g-shock ini pada tahun 1981 dan mula produk mula dijual pada tahun 1983. Beliau mula bekerja untuk Casio apabila rekabentuk jam yang diciptanya diterima oleh Casio.

Jan: Tapi bukan jam yang buat kita datang awal...haaa...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home