Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, July 20, 2010

Udang dalam mee...

Sekarang saya sudah jadi serba salah dan rasa bersalah. Kalau saya tuliskan di sini tentu kaum perempuan terutamanya akan letakan segala kesalahan tersebut di bahu saya, manakala kaum lelaki seperti biasa akan cool dan akan sokong je apa yang saya akan lakukan.
Namun saya ambil keputusan untuk menulisnya juga di sini.
" Tu la... mung layang sangat dia..." kata terbitan awalan daripada kawan-kawan perempuan saya, manakala kawan-kawan lelaki saya akan buat ayat bangun kena buat " Buat biasa je mang, bukan mung yang nok ke dia...".
Dalam berkawan dengan perempuan ni saya tak pilih bulu, lainlah jika saya nak berkasih sayang sampai nak bawak sampai ke katil, nak cium, nak peluk, nak ayak, dan gomol (tentu ada la standard tertentu diperlukan, saya macam orang lain juga)...
Pada hari saya jumpa dia pun saya memang tak anggap dia macam kawan saya pun. Namun lama-kelamaan dia banyak menolong saya, saya anggap dia macam kawan, lepas tu sedara. Tetapi saya tak rasa sedikit pun mahukan dia, saya anggap dia macam kakak sahaja...
Saya jarang menghadapi masalah dalam perhubungan dengan perempuan. Saya rasa selesa dan diterima dan jika dia ikhlas nak berkawan dengan saya, apalah salahnya kan.
Orang senang kata " Jangan layan sangat...", tetapi saya yang menanggungnya...
Jan:Rupanya ada udang di sebalik mee Singapore.

4 comments:

Unknown said...

blog ni tak boleh follow ke?nak klik kat mane ye?hehe..

Jankaulu said...

entahlah diana, saya pun tak reti, ubah template je tau...he he

uj said...

sukiman... banyak ke mee dalam mee singapore... dalam mee udang banyak la udang... hehheee

Abah Mui'zz said...

Rule paling senang, berkawan dgn perempuan ni sebaiknya sekadar kenal dia itu siapa saja. Tak perlu sampai tahu apa dia suka tak suka, tak perlu tahu sejarah dia, etc. etc. Bukan apa, akan banyak tak elok dari yang elok. Hehehe.
Tapi kalau nak buat bini, lain la pulak ceritanya - kena tahu mak dia jenis macam mana, adik beradik perempuan dia jenis macam mana, etc, etc.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home